søndag 28. november 2010

Gammel og slitt

Jeg kom over denne slitte stolen, og tenkte kanskje den hadde et godt utgangspunkt for oppussing. Den var slettes ikke pen, men veldig god å sitte på. Stoltrekket måtte byttes, men det så jeg ikke mørkt på til tross for at jeg ikke hadde peiling på hvordan jeg skulle orde det. Stolen ble tatt med hjem fra et gjenbrukstorg til den nette sum av 200 kroner. Stolen ble vasket og pusset litt på. Stolputa kunne bare løftes av og jeg var rask med å rive av det slitte trekket som slettes ikke var rent. Deretter fulgte et strøk med grunning og to strøk med egghvit. Etter det var det bare å hive seg over stolputa. Jeg kjøpte stoff på Panduro fra Tildaserien, la det på puta og stiftet det fast på undersiden. Stolputa ble lagt tilbake på stolen og jeg kunne innta plassen.





Må vel bare innrømme at stolkjøpet ble et kupp, og angrer slettes ikke på det.


1 kommentar:

Mari sa...

DEn ble jo knallfin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...