torsdag 3. februar 2011

Hekle babyvotter

I dag har jeg heklet babyvotter! Koselig med småprosjekter som ikke tar all verdens med tid..selv om jeg har tid nok. Likevel godt å bli ferdig før man eventuelt skulle bli lei. Har et babyteppe som jeg aldri blir ferdig med, nettopp fordi jeg har gått lei. Får håpe motivasjonen dukker opp når det begynner å nærme seg fødsel og teppet skulle vært klart!

Oppskriften kommer her;

Start med å legge opp 2 luftmasker.
~ Hekle 6 fastmasker i første luftmaske

~ Hekle 1 fastmaske i den første masken, 2 fastmasker i neste maske, 1 fastmaske i neste maske. Slik fortsetter du til du til det er tilsammen 20 masker.

~ Hekle deretter 1 fastmaske i hver maske til votten er 10 cm, eller så lang du vil ha den.
.
~ Klipp tråden og hekle en vott til på samme måte.

~ Hekle en stråd som festes fra vott til vott. Dette gjøres ved å lage en remse en luftmasker på ca 90cm.

Til slutt har jeg tredd i en tråd slik at votten ikke faller av de små babyhendene.



 







Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...