torsdag 25. november 2010

Pepperkakehus med selvkomponert utedo

I går var det tid for litt juleforberedelser. Med to små og to store gikk det riktig så fint for seg, til tross for deigspising og magevondter i etterkant.
Vi bakte pepperkaker og satte sammen ferdiglaga pepperkakehus. Mannen i huset mente pepperkakehuset måtte ha en utedo. Han fikk derfor sjøl i oppdrag med å lage doen, sjøl om jeg må innrømme at jeg ikke helt hadde troen på prosjektet. Hadde det vært snakk om planker og spiker hadde jeg vært mer sikker på at dette skulle gå i orden. Når det kommer til mannfolk og baking er det lov å ha en viss skepsis. Før jeg visste ordet av det , var utedoen stekt og "limt" sammen. Fint ble det også. Min undervurderte mening om menn og kakebaking fikk en positiv vending!







Må vel også legge til at det også ble laget et juletre og en slede av samme arkitekt. Huset står nå og venter på støvet, mens vi venter på julen :)




4 kommentarer:

gavertilbarn sa...

ÅÅ så fint hus:) Det der må jeg også prøve på. Men får liksom ikke til "limet" :)
Koselig blogg du har.

Klem Kjerstin

Mine hverdager (Anne) sa...

Limet er jo bare å smelte sukker :) selv ei dreven husmor som deg klarer jo det ;)

Silje ♥ sa...

Så fint Annemor! Limet er det beste å spise på hele huset også. Det finnes nå husmaler hvor man slipper å lime. Det er konstruert sånn at det henger sammen likevel, men da går man jo glipp av den beste delen under rivinga;)

Anonym sa...

Utrolig, fantastisk, herlig mirakuløst, dette er bare den beste bloggen jeg vet om. Koooooselige kommentarer. Absolutt herlig. GOD JUL !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...