torsdag 19. mai 2011

En dag med farger og sprell

Fager er det store spørsmålet om dagen. Pastell eller hvit? med eller uten prikker?
Det er jammen ikke lett å bestemme seg. For meg endte valget med både pastell og prikker.
Ja takk, begge deler ♥



Dagens prosjekt...som helt klart også tar tid...ja, jeg er en utålmodig sjel. Ja, tilbake til dagens prosjekt. Lekehuset skal males innvendig. Utvendig skal få sine strøk maling bare regnet kunne ta et par dagers pause så huset får tørke i ei varm sommersol.



En ting er sikkert, "furutiden" har ikke kommet for å bli. Furu er ikke min greie om jeg skal si det. Her måtte noe gjøres. Jeg startet med et strøk grunning, så får jeg se hvor jeg ender. Planen er ihvertfall å male tre vegger hvite og ha en vegg "gammelgrønn"..."mintgrønn?". Vet ikke hva fargen heter, men det er brikke nr to på bildet over her. 

Drømmen hadde jo vært å ha en rosa lekestue. Men når småguttene i huset blir større og spørsmålet om jentefarger og guttefarger blir det store spørsmålet, er det best å være forberedt. Derfor måtte mor sjøl bøye seg for guttene og droppe den rosa veggen.


Værmeldinga sa det skulle bli 17 varmegrader og sol i dag. Hurra tenkte jeg, da tørker huset slik at det kan males utvendig. Sola strålte fra skyfri himmel. Jeg fikk lagt på duken på utebordet og var veldig fornøyd med at huset nå sto og tørket.

Det gikk ikke lange stunden før himmelen virkelig åpnet seg og tømte ned vann nok til å lage flom i sahara...ja ihvertfall ikke langt unna! Huset hadde jo nå fått tørke i to timer, og da måtte det begynne å regne. Takk for det! Det måtte vel begynne å regne av to grunner, jeg hadde fått ut putene på benken, og huset var på vei til å tørke.



Regnet kan jo drepe det som blomstrer i disse dager. Derfor står krukkene tomme. Men bare vent, planter skal det bli ♥



Denne eksklusive balja er forresten ett kupp jeg gjorde i fjor sommer. Herligheten kosta hele 30 kroner!!! Noe rust har det blitt, men det kan jo fikses? Klart det kan




Sol, blomster, sommeren som er rundt hjørnet, jammen er det en fin tid vi går i møte ♥




2 kommentarer:

Trine Lill sa...

En ting å si; lekkert smekkert!<3

Monica sa...

Haha, du bor for langt sør! :p Her har det ikke regna! :))
Så herlige de lilla blomstene var! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...