søndag 16. januar 2011

Helg med familien

I dag har vi vært på sætra. Det var kjempekoselig. Mye snø og ski for de små. Blir ingen skitur på meg i år og det er trist å tenke på. Har mer enn nok med å holde meg på beina i all snøen. Godt er det slettes ikke.




Etter turen dro vi hjem og laget lasagne til middag. Med hjemmebakt foccacia og hvitløkssmør. Minstemann i huset spiste som bare det, og sa til meg;

"Detta var en veldig god middag mamma"
"Det er bra" , sa jeg.
Hvor han fortsetter....
"Du må si tusen hjertelig virkelig takk"
"Åh, tusen hjertelig virkelig takk", sier jeg like før jeg ler.
"Værsegod mamma"

Utrolig hvor mye gøy man får høre av en treåring i løpet av en dag. Han skulle være med meg på sykehuset fordi jeg skulle på kontroll hos jordmor en dag i forrige uke. Hans første reaksjon var jo at nå skulle vi hente lillebror, og selvfølgelig måtte vi betale. Kosta bare totusen og tjueti kroner, sa han med bestemt stemme. Neida, vi må ikke betale for lillebror, sa jeg. Han ble bare sintere og sintere. Selvfølgelig måtte vi betale. Kunne ikke bare stjele lillebror fra sykehuset uten å betale. Da kom politiet og det var ikke særlig lurt.

Etter å ha spist en sen middag var det tid for barnetv. Til den store glede var det "Bestefar i lomma" som er en favoritt her i huset, i tillegg til den nyoppdagede Olsenbanden jr på rocker'n. Før kvelden kom sigende på med pysj og tannpuss, var det tid for å leke litt med modelleire.








Mannen i huset har funnet seg storjobb og har nettopp pusset møbler som skal males. Noe var mitt forslag, men noen var også hans forslag å male. Så til alle dere som tror alle disse sprøe ideene kun kommer fra meg, så tar dere feil. Jeg sa ja til maling av stuebord, han til maling av hylle og dvdhyller. Så det så!




Pussing og grunning, før det er klart til å males med egghvit. Dere skal få se resultatet når det blir ferdig :)

Ha en fortsatt fin søndagskveld.


3 kommentarer:

Trine Lill sa...

FOr en koselig dag dere har hatt!:)
Og så flinke dere er til å pusse opp!!!
Hihi, søte gutten din..Betale for lillegutt ja...;)

Mine hverdager (Anne) sa...

blir ikke mye oppussing for meg...men utrolig fint når man har en som vil gjøre det :)
Betale for lillegutt ja. Det var slettes ingen spøk! Klarte ikke å få han til å tro meg heller. Babyer er ikke gratis for den som tror det...hehe.

Monica Bruun sa...

Haha, herlig lesning om gullkorn fra barnemunn!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...