mandag 24. januar 2011

Helgen er over og en ny uke er godt i gang

I går var vi ute i det fine været. Herlig vintersol og 2 kuldegrader. Vi fant frem sparken og la i vei. Veldig artig både for store og små, to beinte som firbeinte. Et aldri så lite bilderas er vel på sin plass...








Denne mandagsmorgen våknet min lille treåring med falsk krupp igjen. Heldigvis er han ikke så sterkt rammet nå som da han var mindre. Husker godt første gangen han fikk det. Da var han bare 6 måneder gammel. Etter flere sykehusinnleggelser fikk vi resept på Betapred som skulle brukes dersom han fikk det igjen, og etter vi nå har det i hus slipper vi sykehusturene.

Falsk krupp opptrer som regel i forbindelse med en virusinfeksjon i luftveiene. Infeksjonen gjør at slimhinnene rundt strupehodet og stemmebåndene hovner opp. Hos små barn er passasjen i halsen trangere enn hos voksne, og hevelsen kan derfor gi tung pust og den typiske bjeffende hosten. Denne tilstanden kalles falsk krupp (hentet fra Apotek1).

Nå er det Olsenbanden Jr. på rockern som er den største favoritten her i huset, og med is og kake i magen er det jammen ikke lett å sitte rolig for en liten gutt.

Mor sjøl sitt og drømmer seg bort på nettet med gamle hvitmalte slagbenker. Skulle så gjerne hatt en slik...skulle så gjerne hatt et ferdig påbygg på huset og alt det der. Det kommer, det kommer, bare så synd alt skal ta så lang tid...ja særlig for ei som til tider kan være litt utolmodig og helst skulle hatt ting gjort i går. Men skulle det være noen som har en slagbenk så si i fra ;)

En liten en på tampen, jeg spurte om Magnus var sulten;

"Ja, mamma. Jeg er sulten"
"Vil du ha brødskive da?", spurte jeg.
"Nei, jeg er ikke sulten, jeg vil ha ostesmørbrød i stenden"

Ha en finfin mandag, alle sammen.


3 kommentarer:

Trine Lill sa...

Så fine og stemningsfulle bilder!:)
Herlig at det går mot lysere tider og VÅR!:)
Slagbenk som er det neste nå ja..hihi.
Så bra at Magnus klarer seg fint med den medisinen!
Ha en fortsatt fin mandag!

Monica sa...

Har innsett at jeg var mer glad i vinteren før jeg fikk barn.. Men kan vel hende det kommer mer tilbake, da unga blir større!! :) Uansett, det er ingen tvil om at det blir masse fantastisk flotte bilder på denne årstida. <3

Mari sa...

Flotte bilder, og herlig sitat fra Magnus. Er så artig med dessa som er små:)
Ser ut til at dekk stortrives i Rendal:) Ikke noe er bedre enn det - synd avstanden ikke har gjort det lettere for oss å sees...er jo i grunn mye kortere nå enn før...
Klem:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...