tirsdag 25. januar 2011

Babyvotter, trivelig besøk og middagsforslag

Endelig har jeg klart å strikke babyvotter. Riktignok ble de ikke like store fordi jeg strikka strammere på vott nummer to. Men det er da ihvertfall fremskritt. Skal lage en ny vott nummer to så må det vel bli bra. Jeg har ei venninne som hadde termin for noen dager siden, og er veldig spent på når det hele kommer til å skje. Kanskje lillegutten hennes skal få et vottepar hvis jeg noen gang skulle klare å lage to like store votter. Tiden vil vise :)




Det hekla hjertet er bare pynt. Tenkte jeg kunne sy det på votten, men det ble for stort.

Ellers så vil jeg dele et genialt middagstips med dere...ihvertfall fungerer det veldig fint her dersom man skulle ha det travelt.

Du trenger;
1 Middagsfalukorv
Krydder etter ønske
Ost

Ta falukorven ut av pakka. Ta av det røde skinnet som er på. Legg falukorven i ildfast form og skjer et snitt på langs rundt hele pølsa. Fyll med krydder og ost. Settes i ovnen på 200 grader til osten har smelta. Ca 15 minutter.

(Matvareguiden.no)
 

Som tilbehør lager jeg potetmos etter oppskrift fra pappa, og fløtesaus.
Potetmoses lages på denne måten;

Skjer poteter i terninger og kok sammen med hvitløk. Når potetene er møre siles vannet av og stampes, men bare litt. Det skal være potetbiter i mosen. Rør inn matfløte til passe tykkelse. Smak til med salt.

Så er det klart for nok et gårsdagens gullkorn;

Magnus skulle på badet og vaske hendene før han skulle hjelpe til med å lage middag. Han løper inn på badet, og jeg roper etter han at han ikke må skru på for varmt vann. Neida sier han, jeg tar krana på det blå. Når han er inne på badet roper han igjen; Mamma,det er ikke no blått her. Jeg roper tilbake at han får ha krana mer mot døra (som da er kaldt vann)....det er det blå. JA, mot høyre? roper det igjen fra badet.

Hehe. Jeg prøver å gjøre meg forståelig med å finne andre måter å forklare på når gutten på tre år ikke vet forskjell på høyre og venstre. Det var grunnen til at jeg sa "mot døra" og ikke "til høyre". Men da visste han jammen hva som var høyre og venstre så det var jo ikke noe problem i hele tatt.

 

3 kommentarer:

Monica sa...

Så søte votter!! <3
Og herlige, herlige Magnus da. SELVFØLGELIG kan han forskjell på høyre og venstre!!! *flirer*

Mine hverdager (Anne) sa...

Ja kjære vene. Han er jo tross alt tre år da. Kan da vel forskjell på høyre og venstre da ;)

Trine Lill sa...

De votta er jo såå søte!
Og for et fint hjerte!
Lillegutt tar gjerne imot slike ja...<3
Den pølsemiddan din må je prøve en gang, ser skikkelig godt ut!!*yammi*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...