torsdag 3. mars 2011

Påskestemning

For å ha full kontroll over både huset og veien utenfor huset, er Mille's favorittplass på verandaen oppå et bord. Nå som det er sol og fint vær vil hun aller helst være ute, men sofaen er fremdeles god å ligge i når hun er inne.

Hylle nr to har i løpet av ettermiddagen også kommet opp på veggen. Og på ei hylle fra Ikea har min favorittplante fått en ny plass. Den har trivdes veldig godt der den har stått, men i fare for å få ørkentilstander på grunn av varmepumpa som peser luft rett på planta, valgte jeg å flytte den et annet sted.



Med nye skudd er det håp om at den vil vokse seg stor og sterk!



Sola skinner inn og vinduene roper etter en omgang med fille og såpevann. Hele huset skal få seg en reel omgang med fille og såpevann om noen uker da jeg setter i gang med "lillebror skal ut før 40 uker har gått".
Den lille krabaten i magen prøver å strekke på seg, men må nok bare innse at det begynner å bli trangt om plassen og jeg føler det "tyter" ut både armer og bein i alle retninger. Magen er ikke alltid rund for å si det slik. Mer firkanta og står ut litt her og der, alt ettersom hvordan har har bestemt seg for å ligge. Helt utrolig hvordan det kan være plass til en liten gutt inni der. 40 cm og 2300 gram. Uke 34 er kommet og nedtellingen har begynt, sakte men sikkert. Har et lite håp om at også han her vil ut litt før tiden, slik som storebror som kom i uke 38. I såfall vil det jo være bare 4 uker igjen. 4 uker høres forresten mindre ut en en måned, men uansett er det jammen ikke lenge igjen.

Ullbuksa som jeg starta på, har fremdeles ikke blitt ferdig...og det er jo ikke sikkert den blir ferdig heller. Er det noen som føler sterkt for å hjelpe meg litt hadde jeg blitt kjempeglad. Strikking er rett og slett noe jeg ikke har tålmodighet til. Hekling derimot, går mye fortere og man slipper å ha konsentrasjonen på topp. Det har jo også resultert i enda et teppe til lillebror, og oppskriften er enkel.

Bruk babyull og heklekrok nr 10.
Legg opp 64 løse luftmasker.
Hekle annenhver fastmaske og stav. Når du kommer i enden av runden gjør du motsatt på neste runde. Altså du hekler fastmaske der du i forrige runde heklet stav. Veldig enkelt, veldig greit. Og resultatet blir da ikke så aller værst.


Vogna er klar, og venter på lillebrors ankomst



Med dette ønsker jeg dere en god natt

1 kommentar:

Silje ♥ sa...

Det hekleteppet ditt ble bare så nydelig! Superhekler Anne:) Jeg kan hjelpe deg mer med ullbuksa, en håndarbeidskveld neste uke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...