mandag 14. februar 2011

Valentines day

I dag er det valentines day. Egentlig er jeg ikke så veldig opptatt av denne dagen. Er vel like viktig å være glad i hverandre alle dager, og ikke bare denne. Og ikke minst at man skal vise at man er glad i hverandre. Likevel klarte jeg ikke å la være. En gave måtte jo til, med påfølgende middag og kake.
Da mannen i huset kom hjem fra jobb, og vi skulle spise middag, lå det jammen en stor gave på stolen hvor jeg skulle sitte. Nysgjerrig som en liten unge på julaften. Så koselig!


Denne lyka har jeg lenge sett på i butikken. Kan jo ikke få nok av lyslykter. Min kjære hadde kjøpt denne uten at jeg hadde sagt jeg ønska meg den. Snakk om fulltreffer!


Og ikke nok med det, fikk jammen den her og! Snille, snille kjæresten


"Det er med kjærligheten som med peisbålet. Det slukner hvis man ikke holder det ved like."
Bordet ble dekket, som det alltid blir når vi skal ha middag. Levende lys på bordet gir en koselig stund hvor familien er samlet.

Jeg har et middagsservise jeg samler på. Det heter Petite Fleur fra Villeroy & Boch.

Til middag i dag ble det kyllingfilet som jeg stekte i ovnen sammen med grønnsaker. Med ris og en god saus til ble middagen god.

Oppskriften er enkel.
Stek kyllingfilet i stekepanne slik at den får en gylden farge. Den skal ikke være gjennomstekt. Kutt opp de grønnsakene du vil ha og legg i ei ildfast form. Jeg brukte gulrot, brokkoli, løk og hvitløk. Legg kyllingfileten oppå grønnsakene og sett det hele i stekovn på 220 grader i 25 minutter, eller til grønnsakene er møre og kyllingen gjennomstekt (men pass på så den ikke blir tørr).


 Ettersom jeg har en sjokolademons i huset ble det brownies til dessert.

Håper dere alle har hatt en fin dag, uansett om dere feirer valentines day eller ikke.  

2 kommentarer:

Monica sa...

Jeg er heller ikke spesielt opptatt av denne dagen, men uansett koselig å bli overrasket med en gave! Også sååå fin da!! ;)

Tilsetter du ikke noe væske/smør i forma med grønnsaker og kyllingfilet? Jeg er skikkelig pysete med å prøve ut ovnsstekt kyllingfilet.... Gruuusomt hvis den blir tørr!! Så her blir det i panna, men MASSE melange.... ;p

Mine hverdager (Anne) sa...

Ja det er jo kjempekoselig :)
Je har i litt vann og smør ja ;) Bare å prøve. Er godt som bare det, og kyllingen ble ikke tørr.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...